try another color:
try another fontsize: 60% 70% 80% 90%
Педагогическая сеть

Л

warning: Creating default object from empty value in /home/profiorgua/domains/profi.org.ua/public_html/pedagog/modules/taxonomy/taxonomy.module on line 1390.

ЛЬВІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені Івана Франка

— один з найстаріших центрів слов'янської науки й культури. Заснований у 1661. Пройшов складний шлях розвитку й перетворень в умовах Речі Посполитої (до 1772), Австрійської і Австро-Угорської монархій (до 1918), польської держави (до 1939).

ЛЮБОВСЬКИЙ Петро Михайлович (роки народження і смерті невідомі)

— український філософ, психолог і педагог першої чверті XIX ст. Викладав у гімназії в Харкові. Пропагував патріотичні ідеї любові до вітчизни, до її культури.

"ЛЮДИНА ЯК ПРЕДМЕТ ВИХОВАННЯ"

— капітальний за змістом і науковим рівнем психолого-педагогічний трактат К. Д. Ушинського, в якому на високому для свого часу науковому рівні ставляться й розв'язуються провідні проблеми розвитку психіки в онтогенезі.

ЛЯН ЦІЧАО (23.11.1873, повіт Сіньхой, пров. Гуандун — 19.1.1929, Пекін)

— китайський політичний діяч, педагог, журналіст. Виступав за використання досвіду західних країн у галузі освіти. Запропонував проект організації в країні цілісної системи освіти, яка включала б дошкільні заклади, початкову школу, середню школу, різні професійні навчальні заклади, вузи. Проект Л. Ц.

ЛЮБОВ

— високе моральне почуття, яке полягає у стійкій, самовідданій і свідомій прихильності людини до когось чи чогось, зумовлені визнанням позитивних якостей об'єкта Л. або спільними переконаннями, життєвими цілями та інтересами людей. Протилежністю Л.

ЛЮБОМСЬКА Євгетя Михайлівна (нар. 18.Ш.1929, с. Саморідне Черкаської обл.)

— український педагог, Герой Соціалістичної Праці (1978). З 1962 працює вчителькою української мови й літератури у Жашківській середній школі № 2 Черкаської області.

ЛЮТЕР (Luther) Мартін (10.ХІ.1483, Айслебен, Саксонії» — 18.11.1546, там само)

— діяч Реформації в Німеччині, основоположник лютеранства. Л. виступав за те, щоб міські ради відкривали школи початкової освіти, які б охоплювали навчанням усіх дітей. Основним завданням школи вважав релігійне виховання. Великого значення надавав вивченню стародавніх мов. Л.

ЛОЗОВА Валентина Іванівна (нар. 2.III. 1937, с. Першотравневе Харківської обл.)

— украшський педагог, член-кореспондент АПН України з 1992. З 1982 завідує кафедрою педагогіки Харківського педагогічного університету імені Г. Сковороди. Досліджує проблеми пізнавальної активності школярів.

ЛЬВІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

— загальноосвітній навчальний заклад проміжного (між середньою та вищою школою) типу. Заснований 1805 на базі ліквідованого австрійським урядом Львівського університету. Мав відділи філософії, права, богослов'я, хірургії, на яких навчалося від 500 до 800 студентів, переважно дітей шляхти, духовенства й купецтва.

ЛУКАШЕВИЧ (Lukaszewicz) Юзеф (30.ХЇ.1799, с. Кромплев, тепер Поль¬ща — 13.11.1873, с. Таргошице, там само)

— польський історик, дослідник історії народної освіти. Видав багато історичних документів і матеріалів XVII— XVIII ст. Автор "Історії шкіл в Королівстві та Великому князівстві Литовському з найдавніших часів і до року 1794", в якій багато місця приділяється історії освіти на українських землях.

RSS-матеріал