try another color:
try another fontsize: 60% 70% 80% 90%
Педагогическая сеть

Ф

warning: Creating default object from empty value in /home/profiorgua/domains/profi.org.ua/public_html/pedagog/modules/taxonomy/taxonomy.module on line 1390.

ФАБРИЧНО-ЗАВОДСЬКА СЕМИРІЧКА (ФЗС)

— загальноосвітня школа, що з 1926 по 1934 роки існувала в містах, робітничих селищах й фабрично-заводських районах України. Мала на меті, крім загальної освіти, ознайомлювати учнів з трудовими прийомами й процесами.

ФЕРР'ЄР (Ferriere) Адольф

(30.VIII.1879, Женева — 16.VI.1960, там само) — швейцарський педагог, один з лідерів так званого нового виховання. З 1900 року працював у різних школах; в 1912—1922 роках — професор Інституту Ж.-Ж.

ФОНЕМАТИЧНИЙ СЛУХ

(від грец. — голос, звук, слово) — мовний слух, що передбачає розрізнення звуків мови як фонем і цим сприяє осмисленню граматичної форми і значення слів. Ф. с. дає змогу правильно розуміти й вимовляти ці слова. Ф. с. розвивається у процесі навчання розрізняти й вимовляти фонеми в переддошкільному, дошкільному і шкільному віці. Ф.

ФРЕС (Fraisse) Поль

(нар. 1911, Сент-Етьєн) — французький психолог, з 1961 року — директор Інституту психології Сорбонни, президент Французького психологічного товариства (з 1962), президент Міжнародної асоціації наукової психології (з 1966). Головні праці присвячено психології сприймання та експериментальній психології. Разом з Ж.

ФАРМАЦЕВТИЧНІ ІНСТИТУТИ

— вищі навчальні заклади, які готують спеціалістів вищої кваліфікації для роботи в аптечних установах — провізорів. В 1992 році в Украші був один Ф. і. — Харківський, заснований у 1921 році. В 1992 році реорганізований в Українську фармацевтичну академію.

ФІЛОГЕНЕЗ

філогенія (від грец. плем'я і походження) — історичний розвиток як окремих видів і систематичних груп організмів, так і органічного світу загалом. У психології Ф. означає зміни психіки людини, які відбулися в ході її біологічної еволюції під впливом умов життя.

ФРЕБЕЛІВСЬКИЙ ЖІНОЧИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ

— вищий жіночий педагогічний навчальний заклад у Києві для підготовки виховательок дітей дошкільного віку. Заснований 1908 року Київським фребелівським товариством. Названо за прізвищем теоретика і практика дошкільного виховання Ф. В.А. Фребеля.

ФАКТОРНИЙ АНАЛІЗ

(від лат. facio — роблю) — математико-статистичний метод обробки кореляційних матриць (таблиць), який застосовується з метою визначення тих "факторів" (детермінант), які лежать в основі кореляцій між змінними, що зіставляються. Запропонований у 1904 році англійським психологом Ч. Спірменом.

ФЕРУЛА

(від лат. ferula — лоза, різка) — лінійка, якою в середньовічній школі били по долонях учнів, які провинилися.

ФОРМАЛІЗМ У НАВЧАННІ

— механічне заучування навчального матеріалу без достатнього розуміння і вміння застосовувати його на практиці. Головними причинами формалізму в знаннях є абстрактність у навчанні, недостатнє дотримання дидактичних принципів наочності, свідомості й активності.

RSS-матеріал